Com ens organitzem?

El funcionament de la Manduca és assembleari, i no hi ha repartiment de guanys en funció del capital aportat. Actualment som 35 unitats familiars, que ens repartim les tasques a realitzar. El nostre local social és al carrer Sant Adolf de Sant Feliu de Guíxols.

Els Dimecres són els dies més importants de la setmana per La Manduca! L'horari de la Manduca és Dimecres de 15.30 a 21.30

Els Dimecres, tots els socis reben un correu electrònic amb el producte fresc disponible (com que prioritzem els productes de temporada i proximitat la llista de productes disponibles por variar d'una setmana per l'altre, com bé sabeu depenem del clima, la terra i molts altres factors naturals!). Els socis tenen fins Diumenge al vespre per omplir la graella de comanda amb el producte fresc. Al proper Dimecres les nostres cistellaires s'encarreguen de rebre la comanda dels proveïdors i distribuir-la a cada cooperativista a la seva cistella. Així mateix hi ha productes que es fan sota comanda puntual (la carn un cop al mes, l'oli un cop l'any, torrons per Nadal o altres productes que els socis puguin necessitar)

El mateix Dimecres, en el moment de recollir la comanda de producte fresc, podeu adquirir altres queviures i productes que es demanen periòdicament i que estan a disposició dels socis (llegums, galetes, pasta i arrossos, llet i llets vegetals, sucs de fruites, conserves, olives, patés i patés vegetals, infusions, mel, melmelades, fruits secs, cereals, productes de neteja, productes d'higiene personal, etc.). Tot ecològic, biològic i quan pot ser de proximitat i sense intermediaris! Perquè un altre consum és possible!

Els productes disponibles depenen de les necessitats dels socis. Al ser una cooperativa els socis són els principals protagonistes i són ells mateixos els qui poden demanar quins productes consumeixen i els hi interessaria poder adquirir a través de la cooperativa, amb quins proveïdors volen cooperar, etc. Per tant la llista de productes disponibles és flexible i adaptable a les necessitats dels socis.

Organització per a canviar-ho tot!

 

L'organigrama de la cooperativa consta de diverses comissions de treball, coordinades entre elles i amb la comissió permanent formada per un petit grup de socis que realitzen la coordinació general. A la cooperativa hi ha distribució de responsabilitats, no càrrecs.  

 

Comissions:

 

- Qualitat i compres: Comprova l’estat de les existències, s’encarrega de la relació amb els proveïdors, està atenta a la necessitat de nous productes i controla l’origen i la qualitat dels productes que distribueix la cooperativa d’acord amb les característiques descrites a “La nostra cistella”. 

 

 -Cistellaires: Distribueixen els productes frescos que arriben un cop la setmana entre les cistelles encarregades pels socis i sòcies. Comproven que el que arriba és correspon amb el que s’ha encarregat tant en quantitat com en qualitat i si és el cas el rebutgen els productes que no arriben en les condicions pactades.

 

- Economia: S’encarrega de la tresoreria i la comptabilitat de la cooperativa. Fa els pagaments als proveïdors, manté les relacions amb l’entitat bancària, fa el balanç i apunta les possibilitats d’estalvi i les oportunitats de millora econòmica de la societat.

 

- Relacions externes: S’ocupa dels afers que afecten a entitats o institucions no relacionades directament amb l’activitat quotidiana de la cooperativa. Participa en les activitats derivades de la pertinença a la Xarxa Nordest, Ecoconsum, CCPAE (Consell Català de la Producció Agrària Ecològica), la FCCUC (Federació Catalana de Cooperatives de Consumidors i Usuaris) i amb altres institucions públiques (Ajuntament, Consell Comarcal...) o organitzacions de l'Economia social (l'intercooperació és un dels principals principis cooperatius)

 

- Infraestructures i manteniment: Abasteix a la cooperativa de tots els elements necessaris pel seu funcionament : ordinadors, mobiliari, prestatgeries... prioritzant els que procedeixen de la reutilització, el reciclatge i la reparació. Té cura del bon funcionament dels serveis elementals del local bàsicament aigua,electricitat i elements de calefacció.

 

- Torns: Imprimeix el llistat de comandes de productes frescos de la setmana per posar-lo a disposició de les cistellaires i elabora el llistat d’oferta de la setmana següent d’acord amb les llistes dels proveïdors. Posa a punt els canvis de preus al sistema informàtic i a les etiquetes dels productes i confronta els albarans amb els productes i els posa al seu lloc en els prestatges. Fa les tasques de caixa durant la distribució dels productes als socis i sòcies.

 

- Activitats: La Manduca te dues cites obligades en les que es convida a tota la ciutadania a participar: una arrossada a la primavera i una castanyada a la tardor. La comissió d’activitats s’ocupa d’organitzar tots els detalls per a garantir el màxim gaudi de les persones que hi participen, moltes vegades més d’un centenar. Igualment tenen cura de tots els aspectes relacionats amb altres activitats que sorgeixen al llarg de l’any: fires, xerrades de difusió del cooperativisme o de l’alimentació ecològica, trobades amb altres entitats i qualsevol activitat que surti de les rutines de funcionament de la cooperativa.

 

- "La Permanent":  S'encarrega de la coordinació general. Actualment les relacions externes i l'economia es tracten a la permanent. Les persones que en formen part solen ser les que realitzen tasques de representació, tot i que qualsevol soci o sòcia pot assistir a les reunions.

 

Cada comissió determina el seu ritme de funcionament i de reunions, i sempre estan obertes a totes les persones sòcies.

 

-       - Assemblea

 

Anualment celebrem la nostra Assemblea Anual en la que parlem de la marxa de la cooperativa i prenem les decisions més estratègiques. L'Assemblea és el principal òrgan de decisió de la cooperativa.